Pfarre / Fara

Egg/Brdo

Vorstellung des neuen Pfarrers Mag. Michael G. Joham und der neuen Pastoralassistentin Dr. Mojca Bertoncel: Predstavitev in pozdrav novega župnika in pastoralne asistentke

Vorstellung und Grußwort des neuen Pfarrers Mag. Michael G. Joham

Liebe Mitchristen! Liebe Mitbürger!

Erstmals darf ich Sie als auf diesem Wege grüßen und mich Ihnen bekannt machen. Mein Name ist Michael G. Joham. Mit 1. September bin ich zum Pfarrer von Saak sowie zum Provisor der Pfarren Egg, Mellweg, Vorderberg, Göriach und Feistritz/Gail bestellt. Es ist das für mich, für das Seelsorgerteam wie auch für all diese Pfarren ein neuer Beginn im Miteinander, der uns helfen soll, den Geist des Evangeliums lebendig zu halten und daraus Zuversicht, Orientierung und Halt zu schöpfen. Danke an dieser Stelle all jenen, die diese Pfarren bis dahin geleitet und seelsorglich betreut haben sowie allen, die für das pfarrliche Leben Sorge getragen haben. Sie alle bitte ich um das Mittragen in der Aufmerksamkeit für das, was es braucht, im Gebet sowie im Einbringen der je eigenen Möglichkeiten und Grenzen – frei nach dem Motto »gemeinsam anstatt alleine«.

Zu meinem bisherigen Werdegang: Geb. am 04.03.1969 in St. Veit an der Glan wuchs ich in St. Georgen am Längsee auf. Nach der Matura im BRG St.Veit/Glan trat ich in das Kärntner Priesterseminar ein und studierte in Salzburg und Würzburg Fachtheologie und Selbständige Religionspädagogik. Deutschsprachig aufgewachsen, mit Englisch, Latein und Bibelgriechisch im Gepäck, begann ich ab dem 4. Studienjahr auch die 2. Landessprache Slowenisch zu lernen, im vergangenen Jahr kam noch Italienisch dazu. Für das Pastoralpraktikums- und Diakonatsjahr war ich in den zweisprachigen Pfarren St. Margareten im Rosental und Rottenstein. Nach der Priesterweihe am 27. Juni 1995 in Gurk war ich fünf Jahre Kaplan in Spittal an der Drau und danach für drei Jahre in der Pfarre Viktrin-Stein mit dem Schwerpunkt Kinder-und Jugendpastoral. 2003 wurde ich für 19 Jahre Pfarrer in Köttmannsdorf/Kotmara vas im Dekanat Ferlach, wo ich einige Jahre auch als Vizedechant tätig war. 2006/07 providierte ich die Pfarren Göltschach und Maria Rain mit, 2012-2022 war ich auch Aushilfspriester in den Pfarren Maria Elend, Kappel an der Drau, Windisch Bleiberg und Loibltal. Im letzten Jahr war mir eine Sabbatzeit mit verschiedenen Vertiefungsschwerpunkten geschenkt (Pastoral-Einsatz in drei größeren steirischen Seelsorgeräumen; 9-Wochen-Kurs in der Abtei Münster Schwarzach; Mitarbeit im Kisi-Haus/Oberösterreich; Italienischkurs und Mitleben bei der Fraternità Franciscana di Betania in San Quirino; Einkehrzeit in Slowenien).

Von Herzen gerne lebe und wirke ich als Priester. Dankbar bin ich für die Vielfalt auf dem Weg dieser Berufung wie für die bisherigen Vertiefungsmöglichkeiten und Einsatzbereiche: Pfarrseelsorge mit ihren reichen Facetten; Religionsunterricht; Geistliche Begleitung und Beichtseelsorge; Notfallseelsorge und FF-Kuratur; Kinder-, Jugend- und Ministranten- sowie Alten- und Krankenpastoral; Touristenseelsorge; Referenten- und Lehrtägigkeit auf der RPA/KPHE, beim KBW, beim Caritasinstitut für Kinder und Jugend; Familienseelsorge als Geistlicher Assistent im Referat für die Familien; Exerzitien- und Fastenkurse; Begleitung von Bibel- und Gebetsgruppen; Mitarbeit und Vernetzung auf Dekanats- und Diözesanebene (KA; Priesterrat; Dechantenkonferenz; diverse Kommissionen/Liturgie, Kirchenmusik, Spiritualität, Berufungspastoral)… Gerne nehme ich auch die neuen Herausforderungen an, um mit Gottes Hilfe gemeinsam mit Euch und allen, die mich begleiten, daran zu wachsen.

Das Wichtigste in all dem ist für mich, je neu auf Gott zu hören und sich von ihm rufen zu lassen entsprechend dem Primizspruch »Auf dein Wort hin« (Lk 5,5). Es gilt Jesus Christus Raum zu geben, damit er die Menschen ansprechen und stärken kann. Entscheidend sind nicht sosehr unsere Fähigkeiten und Schwächen als die Bereitschaft, so wie wir sind, die kleinen täglichen Schritte des Vertrauens und Liebens zu setzen - in der Spur dessen, der sagt: »Folge mir nach!« So grüße ich Sie von ganzem Herzen und freue mich schon auf die ersten Begegnungen,

Mag. Michael G. Joham

Dragi sokristjani, dragi občani!

Danes vas lahko prvič pozdravim in se na kratko predstavim. Kot novi župnik v fari Čače in provizor v farah Brdo, Melviče, Blače, Gorjane in Bistrica na Zilji bom 1. septembra 2023 nastopil pastoralno službo. Zame, za pastoralni tim in za vas je to nova situacija ter nov izziv. Kako se ga bomo lotili? Kaj to pomeni za farane, za našo pastoralo, za farne skupnosti ter za našo regijo? Zahvaljujem se vsem, ki so te fare doslej vodili, jih duhovno oskrbovali ter vsem, ki ste se že doslej trudili za skupno versko življenje. Prosim vas za medsebojno podporo, za molitev in sodelovanje pod motom: »Delajmo skupaj, namesto sami!«

Zelo rad sem duhovnik. Kar nekaj izkušnj imam v pastoralni službi, na poti poklicanosti kot učenec Jezusa Kristusa. Odraščal sem v St. Juriju ob Jezeru, maturiral v Št. Vidu ob Glinji. Zelo mlad sem začel s študijem teologije v Solnogradu in medtem eno leto v Würzburgu, v Nemčiji. V tem času sem se začel učiti slovenščino. Pritegnile so me lepe pesmi v tem jeziku in dobri dvojezični prijatelji s Koroške. Po študiju sem kot pastoralni praktikant in kot diakon prišel v Šmarjeto v Rožu ter v Podgrad. V duhovnika sem bil posvečen leta 1995, v Krki, nato pa sem kot kaplan pet let deloval v Špitalu ob Dravi in nato tri leta v Vetrinju pri Celovcu. Moje močne točke so bili otroška in mladinska pastorala ter poučevanje v šoli, veliko pa sem se učil tudi na drugih pastoralnih področjih (duhovno spremstvo in spovedovanje, skrb za bolne, stare in ostarele, pastorala v težkih situacijah, poučevanje na RPA/KPHE …). Kot župnik sem leta 2003 prišel v Kotmaro vas, kjer sem deloval 19 let. Medtem sem bil eno leto tudi provizor na Golšovem in Žihpolju. Od leta 2012 naprej sem bil tudi duhovnik pomočnik v farah Kaplja ob Dravi, Podgorje, Slovenji Pliberk in Ljubelj. Veliko sem se lahko naučil o pastorali na dvojezičnih farah. Duh medsebojnega spoštovanja ter skrb, da vsakdo lahko najde sebi primeren prostor v skupnosti, sta bila navdih tudi za druga področja v pastoralnem življenju. Kot duhovni asistent v referatu za družine sem dobil nove ideje za družinsko pastoralo, veselilo in motiviralo pa me je tudi skupno delo v dekaniji, v škofiji, pri KA, z Inštitutom za otroke in mladino pri Karitas, v občini z različnimi skupinami, ustanovami in združenji. Od otroških let sem zelo povezan tudi z glasbo. Veseli me osebna pastorala, posebno duhovne vaje in postni tedni v vsakdanju. Pri gasilcih sem bil dejaven kot duhovni kurator. Veliko sem tudi mogel doživeti in se učiti v sabatem letu, kar ravno dokončujem.

Ko zdaj prihajam k vam na Ziljo, vem, da se moram še veliko naučiti. Ziljski dialekt mi še ni tako poznan. Oblikovati bomo morali skupno sodelovanje. Sem poln upanja, da bomo z Božjo pomočjo uspeli prepoznati, kaj je potrebno in kako je mogoče najti pot do tega. Kristus je tisti, ki nas kliče. Zanj ni pomembno, da znamo vse. Zanj je važno, da smo povezani z njim, da se odpremo zanj, za njegov evangelij, za njegovo spremstvo. Z njim je mogoče verovati in ljubiti ter delati majhne vsakdanje korake zaupanja in ljubezni – po sledi njega, ki nam pravi: »Hodi za menoj«.

Prisrčno vas pozdravljam in se veselim srečanj z vami,

Michael G. Joham

Vorstellung und Grußwort der neuen Pastoralassistentin Dr. Mojca Bertoncel

Geb. 1977 in Kranj/Slowenien, bin ich in einem kleinen Dorf, Reteče, aufgewachsen, wo ich auch die Volkschule besucht habe. Nach der Matura am humanistischen Gymnasium in Škofja Loka (Klassische Philologie und Geisteswissenschaften) habe ich Theologie in Ljubljana (Theologische Fakultät, Universität Ljubljana) und in Graz (Karl-Franzens-Universität Graz) studiert. Ich habe mein Studium mit einer Dissertation zum Thema "Opfergewalt in der Bibel: Leistungen und Grenzen der Girardschen Theorie der mimetischen Gewalt" abgeschlossen. Nach dem Studium habe ich zunächst als Nachwuchswissenschaftlerin und Assistentin an der Theologischen Fakultät in Ljubljana gearbeitet, anschließend habe ich für fünfzehn Jahren in Ljubljana das Diözesanbüro für Laien geleitet. Seit 1. Oktober 2022 bin ich in der Diözese Gurk als Pastoralassistentin tätig. Meine erste Stelle war in den Pfarren Grafenstein, St. Peter ob Grafenstein und Poggersdorf. Zudem habe ich die Pfarren Timenitz, Ottmanach und St. Filippen bei der Sakramentenvorbereitung unterstützt.

Mit 1. September komme ich in Eure Mitte und freue mich schon über gemeinsamen Arbeit mit Euch und Herrn Pfarrer Michael Joham. Seit meine Jugend habe ich in verschiedenen Bereichen der Pfarre einen Großteil meiner Freizeit der Ehrenamtlichen Pastoralen Arbeit gewidmet. Für mich war die Pfarre immer ein Ort, an dem ich die Nahrung für mein geistliches Leben erhalten und dank der Offenheit der Priester meine Talente ausleben konnte. Als Pastoralassistentin im neuen Pfarrverband möchte ich neue Bindungen und Freundschaften schließen und gemeinsam mit den Priestern und Pfarrangehörigen die Pfarren im Pfarrverband zu einem Ort machen, wo jeder sein Zuhause finden kann.

Ich grüße Sie von ganzem Herzen und freue mich auf unsere Begegnungen,

Dr. Mojca Bertoncel, Pastoralassistentin

Predstavitev in pozdrav nove pastoralne asistentke dr. Mojce Bertoncel

Rojena sem bila leta 1977, v Kranju. Odraščala sem v vasi Reteče, kjer sem obiskovala tudi osnovno šolo. Po končani osnovni šoli sem šolanje nadaljevala na Gimnaziji Škofja Loka (klasično-humanistična smer), nato pa študirala teologijo na Teološki fakulteti v Ljubljani in na Karl-Franzens-Universität v Gradcu. Študij sem zaključila z doktorsko disertacijo z naslovom: Žrtvovanjsko nasilje v Svetem pismu: Dosežki in meje Girardove teorije mimetičnega nasilja. Najprej sem bila zaposlena kot mlada raziskovalka in nato asistentka na Teološki fakulteti v Ljubljani, potem pa sem petnajst let vodila Škofijski urad za laike v Nadškofiji Ljubljana. Od oktobra 2022 sem zaposlena kot pastoralna asistentka v Krški škofiji. V preteklem letu sem bila kot pastoralna asistentka zaposlena v župnijski zvezi Grabštanj-Pokrče-Sv. Peter pri Grabštajnu in v župnijski zvezi Timenitz, Ottmanach in St. Filippen, kjer sem vodila pripravo na prejem zakramenta prvega svetega obhajila.

S 1. septembrom prihajam v vašo sredo. Veselim se skupnega dela z vami in gospodom župnikom Michaelom Johamom. Že od mladosti sem kot prostovoljka veliko sodelovala v župnijah na različnih področjih. Zame je bila župnija vedno kraj, kjer sem prejemala hrano za svoje duhovno življenje in kjer sem zahvaljujoč odprtosti duhovnikov lahko živela svoje talente.

Kot pastoralna asistentka v novi župnijski zvezi želim z vami stkati nove vezi in prijateljstva ter te župnije skupaj z duhovniki in vami sooblikovati v kraje, kjer se bo vsakdo lahko počutil doma.

Prisrčno vas pozdravljam in se veselim srečanj z vami,

Mojca Bertoncel