Pfarre / Fara

Neuhaus/Suha

Die besondere Liturgie der österlichen drei Tage • Posebna liturgija velikonočnega tridnevja

Osterfeierlichkeiten in unserer Pfarre • Velika noč v naši fari

An dem österlichen Triduum, welches mit der Gründonnerstagsliturgie im Angedenken an das letzte Abendmahl beginnt, mit der Karfreitagsliturgie und der Anbetung des Kreuzes weitergeführt wird und schließlich am Karsamstag, dem Tag der Grabesruhe Jesu und der Auferstehung den Abschluss findet, nahmen viele Gläubige teil.

Karfreitagsliturgie (pfarrübergreifend) in der Pfarrkirche Schwabegg (Foto/slika: Pfarrarchiv Neuhaus- Suha)
Karfreitagsliturgie (pfarrübergreifend) in der Pfarrkirche Schwabegg (Foto/slika: Pfarrarchiv Neuhaus- Suha)

Am Karsamstagmorgen um 6:00 Uhr versammelten sich viele Christen aus Nah und Fern vor der Pfarrkirche Neuhaus, um bei der Feuersegnung dabei zu sein. Sie warteten beim brennenden Haufen und gleich nach der Segnung des Feuers liefen oder fuhren sie nach Hause, um dort den vorbereiteten Rauchhaufen zu entzünden. Die morgendliche Stille vermischte sich mit dem Knistern der brennenden Zweige, die Luft war vom Rauch erfüllt.

Osterspeisensegnung • Blagoslov velikonočnih jedil (Pfarrarchiv Neuhaus- Suha)
Osterspeisensegnung • Blagoslov velikonočnih jedil (Foto: Pfarrarchiv Neuhaus- Suha)

In den Häusern wurden die Osterkörbe für die Speisensegnung vorbereitet und mit Blumen geschmückt. Zwischen 11:00 und 14:00 Uhr gab es halbstündlich Speisensegnungen in unserer und in der Nachbarspfarre, sodass jeder den geeigneten Termin finden konnte, um daran teilzunehmen. In vielen Familien wurde das Osterfleisch gleich nach der Segnung aufgeschnitten und die Osterjause wurde gemeinsam mit den Familienmitgliedern und Verwandten genüsslich verzehrt, so richtig schmeckt es aber nach der Feier der Osternachtliturgie, wo die ganzen Feierlichkeiten der Heiligen Drei Tage ihren feierlichen Höhepunkt finden.

Nach den Anbetungsstunden am Karsamstag fand um 20:00 Uhr die feierliche Osternachtliturgie statt. Viele Heimatverbundene aus Vorarlberg, aus Wien und anderen weit entfernten Orten fanden sich ein, um die Feier der Osternacht mitzuerleben. Diese haben bei der abschließenden Osterprozession auch kräftig angepackt, um die Fahnen, die Laternen und den Himmel zum Dorfplatz und zurück zu tragen.

Vor der Pfarrkirche wurde das Osterfeuer entzündet und anschließend von Pfarrvorsteher Mag. Michael Golavčnik gesegnet. Bei dieser Lichtfeier wurde dann die Osterkerze entzündet. Berührend war der Einzug des Pfarrers in den dunklen Kirchenraum mit der brennenden Osterkerze in den Händen. Nach dem dreimaligen Rufgesang des Priesters „Lumen Christi“ und der dreimaligen Antwort des Volkes „Deo gratias“ wurde die Osterkerze auf den geschmückten Kerzenständer gestellt. Danach folgten im Wortgottesdienstteil die Lesungen, das angestimmte Gloria sowie das Läuten der Glocken im erhellten Kirchenraum, ein sehr bewegender Moment, das Zeichen der Auferstehung Christi.

In der Osternachtvigil segnete der Pfarrvorsteher das Wasser, das Taufbekenntnis wurde erneuert, die Gläubigen wurden mit dem gesegneten Taufwasser besprengt und anschließend erfolgte das Eucharistische Hochgebet. Nach dem Vater Unser, dem Agnus Dei und der Kommunionspendung stimmten die Kirchensängerinnen und -sänger bei der Auferstehungsprozession, welche durch den Ort zum Dorfkreuz und zurück in die Pfarrkirche führte, österliche Lieder an. Den Abschluss bildeten der eucharistische Schlusssegen und das „Te Deum – Großer Gott“, ehe die Kirchenbesucher mit einem wunderbaren österlichen Gefühl nach Hause gingen.

Posebna liturgija velikonočnega tridnevja

Velikonočna vigilija (bedenje) je nekaj čisto posebnega, saj jo imenujejo „mati vseh vigilij“. Tema, ki je v cerkvi, nam pomaga razumeti, kaj pomeni luč, v tem primeru Luč, ki nakazuje skrivnost Jezusovega vstajenja od mrtvih. Velikonočna vigilja ima štiri dele: slavje luči, besedno bogoslužje, krstna obnova in evharistična daritev z evharistično procesijo.

Rufgesang des Priesters: “Lumen Christi“
Rufgesang des Priesters: "Lumen Christi" (Foto/slika: Pfarrarchiv Neuhaus- Suha)

Po blagoslovitvi ognja in označevanju velikonočne sveče je farni predstojnik mag. Miha Golavčnik prižgal z novim ognjem velikonočno svečo. Ob tem je izrekel pomenljive besede: „Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha“. V vsakoletnem praznovanju velikonočne vigilije praznujemo tudi mi svoje vstajenje od greha, ki je duhovna smrt, da bi vstali k novemu krščanskemu življenju. Slavje luči zaključimo s poslušanjem velikonočne hvalnice, ki je po svoji vsebini slavospev Kristusu, ki je s vstajenjem pregnal temo sveta.

Kakor so starši prvi posredovalci govorjene besede, se kristjani učijo od sporočila Božje besede. Tako kristjani v tej noči poslušajo berila iz Svetega pisma o pomembnih dogodkih človekovega odrešenja. V temi cerkve in v tihoti srca poslušamo Božjo besedo, kako je Bog v prejšnih časih reševal svoje ljudstvo. Z glorijo spet zadonijo orgle, spet zazvonijo zvonovi, ki so utihnile ob gloriji velikega četrtka, na začetku obhajanja velikonočnega tridnevja. Po novozaveznem berilu iz pisma apostola Pavlja Rimljanom, se spet zapoje velikonočna aleluja, ki je utihnila že v začetku postnega časa. Božje ljudsto jo ponovi kot vrisk svojega odrešenjskega veselja, ki odslej doni skozi cel bogoslužni čas spet tja do postnega časa v naslednjem letu.

Po slovesnem evangeljskem oznanilu o Kristusovem vstajenju je krstno bogoslužje. V petih litanijah vseh svetnikov smo slišali imena pomenljivih svetnikov, posebno pa še imenske zavetnike novoizvoljenih članov župnijskega sveta. Blagoslov vode in obnovitev krstnih obljub hoče naznačiti, da deluje krst v moči Kristusove smrti in vstajenja. V znamenje te vere je farni predstojnik blagoslovil vernike s blagoslovljeno vodo. Tudi v evharističnem bogoslužju smo to noč še bolj občutili navzočnost vstalega Kristusa, ki je v mašni daritvi živ med nami.

Obrede velikonočne vigilije pa je budno spremljal in sooblikoval cerkveni zbor farne cerkve pod vodstvom dr. Berteja Logarja. Mnogi so poprimili za nebo, bandere in svetilke in bistveno prispevali k temu, da je velikonočna procesija razvila vso svojo veličastnost velikonočnega vstajenskega občutja. Na koncu te bogate liturgije se je farni predstojnik zahvalil vsem sodelujočim in pripravljajočim, vsem tistim, ki so čedili in krasili cerkev, vsem molivkam in molivcem pred Božjim grobom ter vsem liturgično sodelujočim, posebej še ministrantu in bralcem beril. Obhajali smo veliko noč kot izraz naše vere in našega krščanskega upanja.

GM, MG