Pfarre / Fara

Bleiburg/Pliberk

Von Gründonnerstag bis Ostermontag

Od Velikega četrtka do Velikonočnega ponedeljka

Ostervigil - Krstnica (© Foto: SP)
Ostervigil - Krstnica (© Foto: SP)

Der Gründonnerstag gilt als Geburtsstunde der Eucharistie. Deshalb gab es nach alter Tradition einen feierlichen Gottesdienst zum Gedenken an das Letzte Abendmahl. Um den Altar, der aus 13 Marmorplatten zusammengesetzt ist (12 Apostel und Jesus) versammelten sich viele Gläubige, die Firmlinge, die Erstkommunionkinder mit ihren Eltern und die Ministranten. Der Pfarrer betonte, dass der Alter als Mitte der Kirche auch den Tisch des Letzten Abendmahles darstellt. Er betonte, dass die Kirche nach dem Vorbild Jesu eine dienende Kirche sein soll, wo die Diener der Kirche einander die Fuße und nicht den Kopf waschen sollen. Bei der Fußwaschung waren 12 neugewählte bzw. bestätigte Pfarrgemeinderäte die Stellvertreter für die 12 Apostel. Am Ende der feierlichen Messe erfolgte die Übertragung des Allerheiligsten und eine Gebetswache.

Ob slovesne bogoslužju na Veliki četrtek smo se spominjali zadnje večerje našega Gospoda, ko smo bili ob oltarju zbrani verniki, birmanci, ministranti in še posebej naši mladi prvoobhajanci. To je še posebej njihov dan, ko v svoji okolici odkrivajo velika Božja dela, njegovo dobroto in ljubezen. Med pridigo je domači župnik, gospod dekan Ivan Olip, poudaril osrednje mesto, ki ga ima oltarna miza med nami. Sestaljena je iz trinajstih marmornih plošč, ki predstavljajo 12 apostolov in Jezusa. Po Jezusovem zgledu bi naj bila Cerkev vzgled služenja. Simbolično se mora skloniti do tal, do nog človeka in mu jih umiti. Tako smo tudi letos obhajali obred umivanja nog. Na sedeže dvanajstih apostolov so tokrat sedli nekateri novi člani župnijskega sveta. Po obredu so se, kakor je običaj, razgrnili prti na oltarju in se umaknile sveče ter ostalo. Najsvetejše pa smo z molitvijo počastili v Božjem grobu.

Die Ostervigil ist die zentrale liturgische Feier des Kirchenjahres. Wegen des Regens wurde die Segnung des Osterfeuers in die Vorhalle verlegt. Nach dem festlichen Einzug in die dunkle Kirche wurden die orthodoxen Kerzen, die die Gläubigen in den Händen trugen, entzündet. Es erfolgte das gesungene Exultet- der Lobpreis auf die Osterkerze, die Christus, das Licht der Welt darstellt. Nach den Lesungen aus dem Alten Testament mit den entsprechenden Antwortgesängen, erklang das Gloria aus den Stimmen des gemeinsamen Kirchenchores. Besonders erhebend war das dreifach gesungene Alleluja. Nach dem Evangelium und der Predigt, in welcher der Pfarrer die Bedeutung dieser Nacht, mit der eine Zeitenwende des Heils vollzog, und die Feier des Sabbats in die Feier des Sonntags überging, hervorhob, erfolgte die Weihe des Taufwassers und dem Eintauchen der Osterkerze. Die Kirche war bis zum letzten Platz gefüllt. Beim Heiligen Grab, wo trotz der vielen Speisensegnungen in der Pfarre die Gläubigen den ganzen Tag über im Gebet versammelt waren, erklang nochmals das feierliche Alleluja. Die traditionelle Osterprozession mit einer wunderschönen Statue des auferstandenen Heilands musste wegen Schlechtwetters leider entfallen. Es war eine erhebende Feier, die musikalisch vom gemeinsamen Kirchenchor mit Špela Mastek-Mori an der Orgel gestaltet wurde. Besonders sichtbar war diese Freude beim Emausgang am Ostermontag nach Heiligengrab, wohin an diesem Tag traditionell sehr viele Gläubige aus nah und fern kommen. Angesprochen von der Vigil und der feierlichen Osterliturgie begaben sich auch heuer viele auf den Weg, wie die Jünger des Evangeliums. Dechant Ivan Olip betonte bezugnehmend auf eine Meditation von Papst Franziskus die vier Schritte des Weges der Jünger von Emaus, die auch unseren Lebens- und Glaubensweg versinnbildlichen. Zunächst sich auf den Weg machen, dann die Begegnung mit dem auferstandenen Herrn und Hören auf sein Wort und die Deutung der Schriften. Der Höhepunkt ist das Brechen des Brotes, der Hinweis auf die Eucharistie, das  ihnen die Augen öffnet und schließlich die unermessliche Freude über die Begegnung mit dem Herrn, die sie noch am selben Abend zurück nach Jerusalem treibt, um diese Freude auch mit anderen zu teilen. Sowohl der Chorgesang aus den Kehlen des stark besetzten Kirchenchores unter der Leitung und Orgelbegleitung von Špela Mastek-Mori als auch der mächtige Volksgesang gaben dem Festgottesdienst ein starkes Gepräge und festlichen Charakter.

Na Velikonočno soboto smo obrede vigilije začeli pred cerkvijo, kjer smo najprej prižgali velikonočno svečo od blagoslovljenega ognja. Ob vstopu v cerkev smo prižgali še ostale sveče in pozdravili vse navzoče z vzklikom "Kristusova luč". Sledila je Hvalnica velikonočni sveči in po njej branje beril iz Stare zaveze. Združeni cerkveni zbor je spremljal vso slovesnost s svojim lepim petjem, ki ga je na orglah spremljala gospa Špela Mastek-Mori. Sledilo je novozavezno berilo, ki ga je prebrala birmanka, in slovesni evangelij. Takrat je mogočno zadonela trikratna aleluja, vzklik veselja in radosti. Dekan mag. Ivan Olip je zbrano občestvo nagovoril o Kristusovem vstajenju. Dogodek, ki je spremenil svet in ki je navdihnil mnoge duhovne pisatelje in umetnike, a je ostal skrit. Za razumevanje Gospodovega vstajenja tako ni potreben razum z znanstvenimi dokazi ali velika publiciteta, temveč vera. Po blagoslovu krstne vode je sledilo še trikratna potopitev velikonočne sveče in blagoslov vseh zbranih z žegnano vodo. Sveta daritev se je nato nadaljevala s somaševanjem gospoda Andreja Lampreta. Žal pa letos ponovno ni bilo procesije skozi mesto, kar nam je prepečilo slabo vreme. Vendar pa smo lahko vsi ponesli na svoje domove žarek Kristusove luči in veselja ob Gospodovem vstajenju.

Naj se ob tem navežemo tudi na ponedeljkovo dopoldne, ki nas je zbralo na Humcu.  Še vedno nagovorjeni od sobotne vigilije smo se, kakor učenca, podali na pot. Na to nas je lepo spomnil tudi dekan Olip, ko je po prebranem evangeliju razmišljal, skupaj z množico zbranih, kaj se je zgodilo učencema. Najprej je pred nami pot, in na tej poti sta učenca razmišljala o vsem tem, kar se je zadnje dni zgodilo v Jeruzalemu. Nato sta prisluhnila Božji besedi, ki jo je njima razlagal neznani sopotnik. Tretja točka razmišljanja je bilo lomljenje kruha, ki nas spominja na evharistijo in nam v veri odpira oči, da spoznamo Vstalega. Kot sklep pa je dekan spregovoril še o njuni vrnitvi med učence ter kako sta z veseljem vsem pripovedovala, kaj se jima je zgodilo. To velikonočno veselje še do današnjih dni odmeva med nami, kakor je odmevala tudi pesem v polni romarski cerkvi.